Det är inte alltid lätt att vara i chefsställning på en restaurang. Dels på grund av de dagliga utmaningarna med kundflöde och personal, men även på grund av oförutsedda tekniska problem. Dagen då Anita stod mitt i lunchrusningen och kassasystemet bestämde sig för att ge upp är ett tydligt exempel.
Många i branschen vet hur viktigt det är att kunna förutsäga kundflöde för att kunna schemalägga personal effektivt. Även om Anita var väl medveten om detta, blev vissa dagar mer kaotiska än andra. Och denna dag var en sådan. Otaliga möten hade sammanfallit med lunchen, och restaurangen var plötsligt fylld till bristningsgränsen.
För att göra saken ännu värre började kvittona som skrevs ut från kassasystemet bli otydliga, och snart var papperet helt slut. Trots detta förblev kunderna överraskande tålmodiga, och Anitas team jobbade oupphörligt för att servera dem så snabbt som möjligt.
Den revolutionerande lösningen
Efter den intensiva lunchen satt teamet ned tillsammans för en välbehövlig paus. Under tiden kunde Anita inte låta bli att fundera på hur hon kunde förbättra saker och ting. En lösning på problemet skulle vara att kunna förutsäga kundflöde bättre, men eftersom detta inte var helt möjligt började hon istället fundera på alternativa kassasystem.
Hon bestämde sig för att göra lite efterforskningar på nätet och snubblade över något som verkade vara för bra för att vara sant: ett mobilt kassasystem. Det var inte bara ett betalsystem; detta kassasystem till bra pris tillät kunderna att både beställa och betala direkt från sina mobiler.
Mobila kassasystem: Framtidens lösning?
Denna upptäckt fick Anita att inse potentialen bakom ett sådant system. Inte bara skulle det snabba upp betalningsprocessen, men kunderna skulle också kunna beställa direkt från sina bord utan att behöva vänta på personal. Det skulle frigöra mer tid för hennes team att fokusera på att tillaga och servera mat, snarare än att hantera tekniska problem.
Så nästa gång du besöker en restaurang och ser folk beställa direkt från sina telefoner, tänk på hur teknologin ständigt är i rörelse, förenklar och förbättrar upplevelsen för både kunder och restaurangpersonal. Det kanske är dags för fler i branschen att överväga den mobila kassasystemslösningen.